Fortrolighedspolitik

1. JURIDISK INFORMATION

Denne privatlivspolitik oplyser om, hvordan The Favoured (herefter også – ”Behandleren”, ”Ejeren”, ”vi”, ”os” eller ”vores”) behandler oplysninger og persondata på hjemmesiden www.thefavoured.dk samt enhver anden medieform, mediekanal, mobil hjemmeside relateret til, forbundet med eller på anden måde tilknyttet hertil (herefter – Hjemmesiden).
Vi bestræber os på at beskytte alle personlige oplysninger, som vi modtager eller genererer.Denne privatlivspolitik ("Privatlivspolitik" eller "Politik") beskriver vores databeskyttelsespraksis for vores besøgende.Denne privatlivspolitik forklarer også arten af de personoplysninger, vi indsamler, de metoder, hvormed vi indsamler dem, formålene med at indsamle dem, samt hvordan vi bruger, behandler, beskytter og deler dem.
Læs venligst denne komplette privatlivspolitik, før du indsender oplysninger til denne hjemmeside.Ved at få adgang til eller bruge denne hjemmeside til ethvert formål og ved at indsende nogen af dine personlige oplysninger til os, samtykker du til vilkår og betingelser i denne politik.Hvis De er uenig i dele af denne privatlivspolitik, bedes De venligst undlade at bruge denne hjemmeside eller nogen af vores andre tjenester og undlade at dele personlige oplysninger med os.

2.DEFINITIONER OG JURIDISKE REFERENCER

Persondata (eller Data) - Enhver oplysning, der direkte, indirekte eller i forbindelse med andre oplysninger — herunder et personligt identifikationsnummer — muliggør identifikation eller identificerbarhed af en naturlig person.
Brugsdata - Information, der automatisk indsamles via denne hjemmeside (eller tredjepartstjenester anvendt på denne hjemmeside), kan omfatte: IP-adresser eller domænenavne på de computere, som bruges af brugerne af denne hjemmeside, URI-adresser (Uniform Resource Identifier), tidspunktet for forespørgslen, den metode, der anvendes til at sende forespørgslen til serveren, størrelsen på filen modtaget som svar, den numeriske kode, der angiver serverens svarstatus (vellykket resultat, fejl osv.), oprindelsesland, funktionerne i browseren og styresystemet, som brugeren anvender, forskellige tidsdetaljer pr. besøg (f.eks. den tid, der bruges på hver side inden for hjemmesiden) samt detaljer om den sti, der følges inden for hjemmesiden med særlig henvisning til rækkefølgen af besøgte sider, og andre parametre om enhedens styresystem og/eller brugerens IT-miljø.
Bruger - Personen, der benytter denne hjemmeside, og som, medmindre andet er angivet, er den samme som den registrerede.
Dataansvarlig - Den fysiske person, som de personlige data vedrører.
Data Processor (eller Data Supervisor) - Den fysiske eller juridiske person, offentlig myndighed, agentur eller anden enhed, der behandler personoplysninger på vegne af Kontrollanten, som beskrevet i denne privatlivspolitik.
Dataansvarlig (eller ejer) - Den fysiske eller juridiske person, offentlig myndighed, agentur eller anden enhed, som alene eller sammen med andre fastlægger formålene med og midlerne til behandlingen af personoplysninger, herunder sikkerhedsforanstaltningerne omkring drift og brug af denne hjemmeside.Medmindre andet er angivet, er Dataansvarlig ejeren af denne hjemmeside.
GDPR - forordningen (EU) 2016/679 fra Europa-Parlamentet og Rådet af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri bevægelse af sådanne oplysninger.

3. INDSAMLING AF DATA

Dette afsnit beskriver generelt de kilder, hvorfra og de metoder, hvormed vi indsamler og behandler personlige oplysninger.
3.1 Registrer en konto
Hvis du opretter en konto, vil dine oplysninger blive brugt til oprettelse af brugerprofil.
3.2 Bestil vores produkter
Når du bestiller vores produkter, vil din leveringsadresse, kontaktinformation, betalingsinformation og identifikationsoplysninger blive anvendt til at behandle din ordre og levere vores produkter.
3.3 Tilmeld dig vores mailingliste
Når du tilmelder dig vores mailingliste, vil din e-mailadresse blive brugt til at sende opdateringer, nyheder og anden kommerciel information.
3.4.Kontakt os
Hvis De kontakter os i forbindelse med nogen af tjenesterne (via e-mail), kan vi indsamle og gemme Deres kontaktoplysninger samt Deres korrespondance med henblik på at håndtere Deres forespørgsel og opbevare kommunikationslogge.
3.5. Andre indsamlingsmetoder.Vi indsamler personlige oplysninger ved hjælp af forskellige metoder, herunder følgende:
- Når De frivilligt indsender personlige oplysninger til os, kommunikerer med os, betaler for vores tjenester, som kan fremgå af vores hjemmeside, eller benytter nogen af vores tjenester;
- Når du besøger vores hjemmeside, kan der indsamles lokalitetsdata og andre oplysninger fra den internetbrowser, du anvender;
- Når jeres kommunikation med os giver os visse tekniske oplysninger, såsom internetprotokol (IP) adresse, browsertype, tidszoneindstilling og placering, enhedens styresystem og andre teknologier, I måtte bruge til at få adgang til vores hjemmeside eller på anden måde kommunikere med os;
- Fra tredjeparter og offentlige kilder, herunder fra udbydere af dataanalyse til vores egne sider på sociale medier, såsom Facebook, Twitter, Instagram;
4. INDSAMLEDE DATA
De personlige oplysninger, vi indsamler, varierer afhængigt af brugeren, transaktionen og formålet, men vores primære formål er at drive vores forretning effektivt og tilfredsstillende samt til relaterede juridiske formål.
Brugerne er ansvarlige for eventuelle tredjeparters persondata, som de indhenter, offentliggør eller deler via denne hjemmeside, og bekræfter, at de har indhentet samtykke fra den tredjepart til at videregive dataene til ejeren.
Brugerens data indsamles for at ejeren kan levere sin service, overholde sine juridiske forpligtelser, reagere på håndhævelsesanmodninger, beskytte sine rettigheder og interesser (eller dem tilhørende brugere eller tredjeparter), opdage eventuel ondsindet eller svigagtig aktivitet, samt kontakte brugeren og sende e-mails ved brug af mailingliste.Brugere, der er usikre på, hvilke persondata der er obligatoriske, er velkomne til at kontakte ejeren.

Generelt indsamler vi følgende data:

- Oplysninger, som brugeren giver, når der kommunikeres via vores hjemmeside, registreres en konto eller bestilles vores produkter;
- Oplysninger, vi modtager fra en tredjepart, såsom en side eller en webstedsudbyder, om brugen af vores hjemmeside på tredjepartswebsteder eller enheder;
- Oplysninger om placering, herunder placeringoplysninger leveret af en mobil eller anden enhed, der interagerer med vores hjemmeside (inklusive via beacon-teknologier), eller forbundet med din IP-adresse, hvor vi har lov til at behandle disse oplysninger i henhold til loven;
- Oplysninger om din brug og brugen af enhver person, som du autoriserer gennem din konto på vores hjemmeside, såsom de tjenester du tilbyder, hvor ofte du bruger vores tjenester, og dine præferencer; og
- Brug, visning, tekniske og enhedsdata, når du besøger vores hjemmeside på tredjepartssteder eller hjemmesider, eller åbner e-mails, vi sender, herunder din browser eller enhedstype, unik enhedsidentifikator og IP-adresse

De følgende kategorier af persondata indsamles til følgende aktiviteter:

Aktivitet
Kategorier af persondata
Besøg på hjemmesiden
•    Browserdata.
•   Enhedsinformation.
Kontakt til vores supportteams
•    Identifikationsdata.
    Kontaktoplysninger (e-mailadresse).
•    Indholdet af din forespørgsel.
Tilladelse til, at besøgende og brugere kan udøve deres rettigheder i forhold til databeskyttelse
•    Identifikationsdata.
•    Kontaktoplysninger.
•    Indholdet af forespørgslen.
•    Data, der er nødvendige for at besvare forespørgslen.
Overholdelse af lovmæssige anmodninger eller håndtering af retssager
•    Data, der er nødvendige for at bevise vores overholdelse af forpligtelser og/eller håndtering af retssager.
Opret en konto
    Identifikationsoplysninger;

  Kontaktinformation;
Forbind dine konti
    Personlige data fra tilknyttede konti (f.eks.,Facebook-konto, Google-konto osv.).
Bestil vores produkter
  Identifikationsoplysninger;

  Betalingsinformation;

  Kontaktoplysninger;

  Leveringsadresse.
Tilmeld dig for at modtage kommercielle e-mails
  E-mailadresse.


5. FORMÅLET MED DATAINDSAMLING
De personlige oplysninger, som vi indsamler eller modtager fra vores brugere, anvendes til de formål, der er beskrevet i denne politik, samt til andre forretningsmæssige formål tilladt ved lov, herunder udvikling, levering og udførelse af vores tjenester, deling med vores tilknyttede selskaber til relaterede forretningsformål, og som følger:
- For at kontakte dig:At kontakte dig via e-mail, telefonopkald eller andre tilsvarende former for elektronisk kommunikation.
- For at levere tjenester og behandle dine ordrer.
- Til at håndtere dine forespørgsler: For at behandle og håndtere dine forespørgsler til os.
- For at besvare dine forespørgsler og spørgsmål, løse tvister, undersøge og adressere dine bekymringer samt overvåge og forbedre vores svar;
- Til testning, forskning, analyse og udvikling af produkter og tjenester, herunder for at forbedre vores hjemmeside og tjenester;
- For at lette og behandle dine transaktioner med os og vores tredjepartsaffiliater og forretningspartnere, hvis vi vælger at tilbyde disse tjenester;
- For at reagere på anmodninger fra retshåndhævende myndigheder og som påkrævet af gældende love, retskendelser eller offentlige regulativer;
- Til andre formål: Der kan anvendes oplysninger om Dem til andre formål, såsom dataanalyse, identifikation af brugstendenser, vurdering af effektiviteten af vores reklamekampagner samt for at evaluere og forbedre vores service, markedsføring og Deres oplevelse.
6. METODER TIL DATAFORARBEJDNING
Den Foretrukne træffer passende sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre uautoriseret adgang, offentliggørelse, ændring eller uautoriseret ødelæggelse af dataene.
Behandlingen af data udføres ved hjælp af computere og/eller IT-værktøjer, i overensstemmelse med organisationens procedurer og metoder, der strengt er relateret til de angivne formål.Ud over De Udvalgte kan Dataene i visse tilfælde være tilgængelige for bestemte typer af ansvarspersoner involveret i driften af denne hjemmeside (administration, salg, marketing, juridisk, systemadministration) eller eksterne parter (såsom tredjeparts tekniske tjenesteudbydere, postoperatører, hostingudbydere, IT-virksomheder, kommunikationsbureauer) udpeget, hvis nødvendigt, som databehandlere af De Udvalgte.Den opdaterede liste over disse parter kan til enhver tid rekvireres fra ejeren.
7.OVERFØRSEL OG DELING AF DATA
Afhængigt af brugerens placering kan overførsel af data indebære, at brugerens data overføres til et andet land end deres eget.  Hvis en sådan overførsel finder sted, kan brugerne få mere at vide ved at tjekke de relevante afsnit i dette dokument eller ved at forespørge hos The Favoured ved hjælp af de oplysninger, der er angivet i kontaktsektionen.
De Favoriserede opbevare og behandle dine persondata uden for Den Europæiske Union (EU)/Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS).I dette tilfælde behandles dine personlige data i Danmark.
Vi kan dele dine personlige data med følgende modtagere:
- Interne modtagere – Deres persondata vil kun blive videregivet til autoriserede medarbejdere, som har brug for adgang for at opfylde deres forpligtelser (f.eks. supportteams, udviklere osv.).Vores medarbejdere er specifikt uddannede og gjort opmærksomme på følsomheden af dine persondata og de nødvendige krav for at sikre beskyttelsen af din ret til privatliv.
- Processorer – for at kunne levere tjenesterne, kan The Favoured videregive dine persondata til andre enheder, der handler som databehandlere.
- Partnere og tredjeparter – for at kunne levere tjenesterne, kan The Favoured videregive dine persondata til tredjepartstjenesteudbydere.
- Retlige, administrative og andre offentlige myndighederDen Favoriserede kan være nødt til at dele eller videregive nogle af dine persondata, hvis det kræves ved lov, ved en anmodning fra en kompetent myndighed, for at overholde en domstolskendelse, for at opnå retsmidler eller forsvare Den Favoriseredes rettigheder, samt for at bidrage til undersøgelser (f.eks. svindel, identitetstyveri osv.).
8. OPBEVARINGSTID
Persondata vil blive behandlet og opbevaret så længe, det er nødvendigt i henhold til det formål, de er indsamlet til.Derfor:
- Persondata indsamlet med henblik på en kontrakt mellem De Favoriserede og brugeren vil blive opbevaret, så længe der er en kontrakt mellem parterne.
- Personoplysninger indsamlet med henblik på Brugerens samtykke vil blive opbevaret så længe, Brugeren har givet samtykke.
- Personoplysninger indsamlet med henblik på Ejers legitime interesser opbevares så længe det er nødvendigt for at opfylde disse formål.Brugere kan finde specifik information om de legitime interesser, som Ejeren forfølger, i de relevante afsnit af dette dokument eller ved at kontakte Ejeren.
Den Favoriserede kan få tilladelse til at opbevare persondata i en længere periode, så længe brugeren har givet samtykke til denne behandling, og så længe dette samtykke ikke trækkes tilbage.Desuden kan Ejeren være forpligtet til at opbevare persondata i en længere periode, når det kræves for at opfylde en juridisk forpligtelse eller efter ordre fra en myndighed.
Når tilbageholdelsesperioden udløber, skal persondata slettes.Derfor kan retten til adgang, retten til sletning, retten til rettelse og retten til dataportabilitet ikke håndhæves efter udløbet af opbevaringsperioden.
9. RETTIGHEDER UNDER GDPR
Brugerne kan udøve visse rettigheder med hensyn til deres data, som behandles af The Favoured.Brugerne har især ret til at gøre følgende:
- Træk samtykke tilbage når som helst. Brugere har ret til at trække deres samtykke tilbage, hvor de tidligere har givet samtykke til behandling af deres personoplysninger.
- Indsigelse mod databehandling. Brugere har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af deres data, hvis behandlingen sker på andet retsgrundlag end samtykke.Yderligere oplysninger findes i den dedikerede sektion nedenfor.
- Adgang til data. Brugerne har ret til at få at vide, om data behandles af ejeren, få oplysninger om visse aspekter af behandlingen og få en kopi af de data, der er under behandling.
- Bekræft og søg rettelse. Brugere har ret til at kontrollere nøjagtigheden af deres data og anmode om, at det bliver opdateret eller rettet.
- Begræns behandlingen af deres data. Brugere har ret til under visse omstændigheder at begrænse behandlingen af deres data.I dette tilfælde vil Ejeren ikke behandle deres data til andre formål end at opbevare dem.
- Få slettet eller fjernet deres persondata. Brugere har ret til under visse omstændigheder at få slettet deres data af ejeren.
- Modtage deres data og få dem overført til en anden dataansvarlig.Brugerne har ret til at modtage deres data i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og, hvis det er teknisk muligt, at få dem overført til en anden dataansvarlig uden hindring.Denne bestemmelse gælder, forudsat at Data behandles ved hjælp af automatiserede midler, og at behandlingen er baseret på brugerens samtykke, på en kontrakt, som brugeren er en del af, eller på forpligtelser i forbindelse med forudgående kontrakter.
- Indgive en klage. Hvis du har uløste bekymringer, har du ret til at klage til databeskyttelsesmyndigheden.
Enhver anmodning om at udøve brugerrettigheder kan rettes til The Favoured via de kontaktoplysninger, der er angivet i dette dokument.Disse anmodninger kan udøves vederlagsfrit og vil blive behandlet af ejeren så hurtigt som muligt og altid inden for en måned.
Hvis brugeren har problemer med databehandlingen foretaget af The Favoured, kan brugeren indsende en anmodning til den nationale tilsynsmyndighed.
10. TILLÆG TIL PRIVATLIVSPOLITIK FOR BRUGERE I CALIFORNIEN
Dette Tillæg til privatlivspolitikken for brugere i Californien (dette Tillæg) tilføjer yderligere vilkår til dem, der er indeholdt i denne politik, som udelukkende gælder for beboere i Californien, der er underlagt California Consumer Privacy Act of 2018, som ændret (“CCPA”).
Enhver betegnelse, der er defineret i CCPA og ikke i tillægget, vil have samme betydning, som den er tildelt i CCPA.
CCPA giver brugerne visse ekstra rettigheder og oplysninger vedrørende deres personlige oplysninger.Dette tillæg indeholder disse oplysninger og beskriver de yderligere rettigheder samt forklarer, hvordan sådanne yderligere rettigheder kan udøves.Venligst læs dette tillæg som en udvidelse af vilkårene for politikken angivet ovenfor i forhold til brugere, der interagerer eller handler med os.
Kategorier af personlige oplysninger, der indsamles.
Nedenfor er kategorierne af personlige oplysninger, som vi indsamler og bruger i vores forretning til kommercielle formål.Disse kategorier af data gælder ikke altid eller for alle forbrugere, og ofte er vores modtagelse af disse data baseret på en forbrugers frivillige indsendelse af dem til os til specifikke formål eller transaktioner, som forbrugeren har anmodet om:
Kategori
Eksempler
A.Identifikatorer
Et rigtigt navn, alias, e-mailadresse eller andre lignende identifikatorer.
B.Internet- eller anden netværksaktivitet
Online søgehistorik eller andre oplysninger relateret til en forbrugers interaktion med hjemmesider, applikationer eller reklamer.
C.Information om ordren
Kontaktoplysninger, identifikationsoplysninger, økonomiske oplysninger
 
Salg af personlige oplysninger.
CCPA kræver, at vi offentliggør, om vi sælger forbrugernes personlige oplysninger til tredjeparter, som ikke opfylder definitionen af tjenesteudbydere i henhold til CCPA.Den almindelige forståelse af udtrykket "sælge" er at overføre ejendom (i dette tilfælde personlige oplysninger) for pengebetaling (dvs. kontanter), men under CCPA omfatter definitionen af "sælge" også udveksling af data for en forretningsmæssig fordel, der ikke er kontanter.Vi sælger, afslører eller overfører ikke personlige oplysninger tilhørende forbrugere til tredjeparter, som ikke opfylder definitionen af tjenesteudbydere i henhold til CCPA.
Rettigheder for beboere i Californien
Vi giver brugerne følgende rettigheder i forhold til deres personlige oplysninger, som vi har indsamlet, anvendt eller opbevaret (samlet betegnet som “Datarettigheder”).
Når databeskyttelsesrettigheder ikke gælder.Rettigheder til data er underlagt visse undtagelser og begrænsninger baseret på de specifikke dataforarbejdningsaktiviteter, der er involveret, eller andre juridiske begrænsninger som brug i retshåndhævelse og retssager.Hvis nogen af disse undtagelser eller begrænsninger skulle gælde for en anmodning om databeskyttelsesrettigheder, vil vi i vores svar forklare hvorfor, eller i hvilket omfang, vi ikke er i stand til at imødekomme en brugeranmodning.
Beskrivelse af databeskyttelsesrettigheder.En brugers rettigheder i forhold til hans eller hendes personlige oplysninger omfatter en eller flere af følgende rettigheder, hvis og som gældende for en given anmodning (en "Data Rights Request").
Retten til at vide. En bruger har ret til at anmode om, at vi afslører visse oplysninger for vedkommende om vores indsamling og brug af brugerens personlige oplysninger over de seneste 12 måneder.Efter en sådan anmodning, og efter verifikation af brugerens identitet, vil vi bekræfte (i) hvilke kategorier af personlige oplysninger vi har indsamlet om brugeren, (ii) kilderne til hvor disse oplysninger blev indsamlet fra, (iii) det forretningsmæssige eller kommercielle formål med vores indsamling, offentliggørelse eller brug af sådanne data, (iv) kategorierne af tredjeparter, som vi har delt sådanne personlige oplysninger med til forretningsmæssige formål, og (v) de specifikke stykker af personlige oplysninger, vi har indsamlet om brugeren.
Retten til sletning.I visse tilfælde har en bruger ret til at anmode om, at vi sletter personlige oplysninger, som vi har indsamlet fra eller om brugeren.Disse omstændigheder inkluderer, når (i) de personlige oplysninger ikke længere er nødvendige i forhold til de formål, hvortil de blev indsamlet eller behandlet; (ii) Brugeren trækker sit samtykke tilbage til enhver samtykkebaseret behandling såsom markedsføring; og/eller (iii) vores fortsatte behandling af sådanne data overtræder denne Politik eller er på anden måde ulovlig.Der er dog undtagelser fra retten til sletning, herunder når vores opbevaring og behandling af sådanne data er rimeligt nødvendig for at (A) fuldføre den transaktion, for hvilken sådanne data blev indsamlet, opfylde vilkårene for en skriftlig garanti eller tilbagekaldelse af produkter eller på anden måde udføre vores kontrakt med brugeren, (B) levere et produkt eller en tjeneste, som brugeren har anmodet om, eller foretage handlinger, der rimeligt kan forventes inden for rammerne af vores løbende forretningsforhold, (C) opdage sikkerhedshændelser eller beskytte mod bedragerisk, svigagtig eller ulovlig aktivitet, (D) til intern brug, der rimeligt stemmer overens med brugerens forventninger i henhold til denne politik eller gældende lov, og/eller (E) overholdelse af en juridisk forpligtelse.
Retten til dataportabilitet.I visse tilfælde under Retten til at vide har en bruger ret til at få adgang til de specifikke dele af hans eller hendes personlige oplysninger, som vi har indsamlet fra den pågældende bruger, enten via post eller elektronisk. Hvis oplysningerne leveres elektronisk, skal de være i et bærbart, let anvendeligt format, i det omfang det er teknisk muligt.Denne ret har dog ikke anvendelse, hvor den opvejes af andre lovlige behov, eller når et forsøg på tilbagelevering ville have en negativ indvirkning på andres rettigheder eller interesser, såsom når personoplysninger ikke kan adskilles fra andre beskyttede data.
Ret til at fravælge salg af personlige oplysninger.Hvis og i det omfang det anses, at vi sælger en brugers personlige oplysninger til en tredjepart, har brugeren ret til at instruere os til at stoppe salget af brugerens personlige oplysninger til sådanne tredjeparter (den "Ret til at fravælge").For at udøve retten til at fravælge, kan brugeren indsende en formular for databeskyttelsesrettigheder til os, hvor denne ret påberåbes.Forbrugeren behøver ikke at oprette en konto hos os for at udøve sin ret til at fravælge.Personlige oplysninger, der er angivet i en fravalgsanmodning, vil udelukkende blive brugt til at gennemgå og efterkomme den anmodende brugers ønske.En brugers udøvelse af retten til at fravælge vil kun gælde vores videregivelser til tredjeparter, som ikke er tjenesteudbydere, og vil ikke påvirke vores egne kommunikationer og transaktioner med vores bruger eller kommunikation fra vores forretningspartnere med vores brugere i forbindelse med vores egne forretningsaktiviteter.
Enhver anmodning om databeskyttelsesrettigheder skal:
- Giv tilstrækkelige oplysninger til at gøre det muligt for os at verificere rimeligt, at anmoderen er den person, som vi har indsamlet personoplysninger om, eller en autoriseret repræsentant for vedkommende.Der kan ikke svares på en forespørgsel eller gives personlige oplysninger, hvis det ikke er muligt at verificere forespørgerens identitet eller autoritet til at fremsætte forespørgslen, og bekræfte at de personlige oplysninger vedrører vedkommende.
- Sådanne verifikationskrav omfatter bevis for identiteten af Brugeren, som der anmodes om, enten (i) ved en tredjeparts identitetsverifikationstjeneste, som vi benytter, eller (ii) ved at vi matcher de identificerende oplysninger om den pågældende Bruger med de personoplysninger, vi allerede har registreret om Brugeren, enten i en adgangskodebeskyttet konto med Brugeren eller ved identifikation af Brugerens seneste køretøjssøgninger eller andre aktiviteter hos os eller vores forretningspartnere.
- Beskriv Anmodningen om Datarettigheder med tilstrækkelig detaljeringsgrad, så vi kan forstå, vurdere og reagere på den på passende vis.
Brugere behøver ikke at oprette en konto hos os for at indsende en anmodning om databeskyttelsesrettigheder, men vi anser anmodninger, der er foretaget gennem en adgangskodebeskyttet konto, for at være tilstrækkeligt verificerede, når anmodningen vedrører personlige oplysninger, der er forbundet med den pågældende konto.Personlige oplysninger, der er angivet i forespørgslen, vil udelukkende blive brugt til at verificere forespørgerens identitet eller bemyndigelse til at fremsætte den.
Modtagelsen af enhver sådan anmodning bekræftes hurtigt (generelt inden for ti dage), og efter verifikation bestræbes der på at besvare den substantielt inden for femogfyrre (45) dage efter modtagelsen.Hvis vi har brug for mere tid (op til yderligere 45 dage), vil vi skriftligt informere dig om årsagen og forlængelsesperioden.
Hvis De har en konto hos os, vil vores skriftlige svar blive leveret til den konto.Hvis De ikke har en konto hos os, vil vores skriftlige svar blive leveret pr. post eller elektronisk eller som på anden måde aftalt.
Eventuelle oplysninger, vi giver, vil kun dække 12-måneders perioden forud for modtagelsen af din forespørgsel.Svaret, vi giver, vil også indeholde en forklaring på, hvorfor vi ikke kan imødekomme en anmodning, hvis det er relevant.Der opkræves ikke gebyr for at behandle eller besvare verificerbare anmodninger om databeskyttelsesrettigheder, medmindre de er overdrevne, gentagne eller åbenlyst ubegrundede.
Autoriseret agent: CCPA giver forbrugere i Californien mulighed for at udpege en autoriseret agent til at udøve deres rettigheder i henhold til CCPA.En autoriseret agent kan udpeges til at indsende anmodninger på dine vegne.Vi vil dog kræve skriftligt bevis for agentens tilladelse til dette samt verificere din identitet direkte.
Ret til ikke-diskrimination.Der skal ikke udvises forskelsbehandling af dig fra vores side for udøvelsen af nogen af dine rettigheder.
11. ÆNDRINGER AF DENNE PRIVATLIVSPOLITIK
De Foretrukne forbeholder sig retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik til enhver tid ved at underrette sine brugere på denne side og muligvis inden for denne hjemmeside og/eller - så vidt det er teknisk og juridisk muligt - sende en meddelelse til brugerne via enhver tilgængelig kontaktinformation til De Foretrukne.Det anbefales kraftigt at tjekke denne side ofte, idet man henviser til datoen for den seneste ændring, som er angivet nederst.
Hvis ændringerne påvirker behandlingsaktiviteter på grundlag af brugerens samtykke, skal The Favoured indhente nyt samtykke fra brugeren, hvor det er nødvendigt.
12. KONTAKT
Efter gennemgang af denne politik, hvis du har yderligere spørgsmål, ønsker mere information om vores praksis for beskyttelse af personlige oplysninger, eller ønsker at indgive en klage, bedes du kontakte os via e-mail på hello@thefavoured.dk eller sende et brev ved hjælp af de oplysninger, der er angivet nedenfor:
Østerbrogade 226, st. 1
København Ø 2100
Danmark
CVR 43896512

Senest opdateret: 15. marts 2023